Organitza: Museu de la Mediterrània i Escola Guillem de Montgrí
Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Diputació de Girona
Animals... visibles i invisibles és una exposició molt especial que neix de l'aliança entre el Museu de la Mediterrània i l'escola Guillem de Montgrí fruit del projecte d’Innovació Educativa “araArt”. Amb aquest projecte es pretén apropar les pràctiques artístiques contemporànies als infants a través de la descoberta del seu entorn.
Aquesta és l'exposició resultant del treball que els alumnes d'I4 de l’Escola Guillem de Montgrí han portat a terme durant 15 dies a l'Espai Montgrí del Museu de la Mediterrània. Els alumnes han estat acompanyats per Martina Rogers Manzano, una artista visual que es basa en el joc i l'experimentació, i fusiona diverses tècniques plàstiques com el dibuix, el gravat i la ceràmica per crear les seves obres.
Animals... visibles i invisibles ens apropa al món dels animals des de les arts visuals amb una visió animista. Els animals, tot i que no sempre els veiem, estan presents en el nostre dia a dia, i prenen moltes formes. A vegades ens hi podem relacionar de manera física, i d’altres vegades de forma més simbòlica. Podem somiar amb un llop, jugar amb un cargol, inventar-nos un conte ple d’ocells, observar una cabra al Montgrí, saltar com una granota o dibuixar un insecte que hem trobat al pati de l’escola.
L’aliança entre l’escola Guillem de Montgrí i el Museu de la Mediterrània
El gener del 2024 s’inicia una aliança entre l’Escola Guillem de Montgrí i el Museu de la Mediterrània per tal de posar en contacte directe art, educació i museu amb tres objectius bàsics: propiciar que els infants descobreixin els processos de la creació contemporània, generar situacions i contextos que estimulin la innovació i la creativitat artístiques dels infants i establir una col·laboració entre museu i escola.
Aquesta aliança s’emmarca dins el programa d’Innovació Educativa “araArt” de l’Escola Guillem de Montgrí. La seva finalitat és fomentar i posar en valor projectes artístics que es porten a terme en el si del centre, en col·laboració amb altres institucions, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu.