El futur d'Europa i el món

Universitat Europea del Consell Català del Moviment Europeu

dissabte, 5 d’octubre | 11:00 h

Inscripcions: Omplint el formulari

Organitza: Consell Català del Moviment Europeu

Col.labora: Generalitat de Catalunya-Departament d'Acció Exterior i Unió Europea, Diputació de Girona, Ajuntament de Torroella de Montgrí, Europe Direct Girona, Universitat de Girona-Centre de Documentació Europea, Parlament Europeu-Oficina a Barcelona, Comissió Europea, Museu de la Mediterrània

Sota el nom “El futur d'Europa i el món”, tindrà lloc els propers 4 i 5 d’octubre de 2024 la tercera edició de la Universitat Europea del Consell Català del Moviment Europeu (CCME)

Aquesta és la programació de la segona jornada (podeu consultar la programació de la primera jornada a l'enllaç):

Dissabte 5 d'octubre de 2024

11.00 h – 12.15 h – Diàleg “L’evolució de la demografia a Catalunya i a Europa”

• Albert Esteve Palós, director del Centre d’Estudis Demogràfics
  • Susanna Rivero Baughman, secretària general del CCME (TBC)

Pausa cafè

12.45 h – 14.00 h – Diàleg “Identitat i cultura europees: Cap a on anem?”

• Josep Maria Carbonell i Abelló, president de Blanquerna - Universitat Ramon Llull
  • Jordi Xuclà i Costa, president del CCME

Pausa dinar

16.30 h – 17.45 h – Diàleg “Quin serà el govern d’Europa? I quines les seves prioritats?”

• Manuel Szapiro, director de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona (TBC)
  • Mariona Illamola Dausà, doctora en dret de la UE, directora del Centre de Documentació Europea i de Europe Direct Girona de la UdG

18.00 h – 19.15 h – Diàleg “La geopolítica mundial: el món que ens ve”

• Antoni Segura i Mas, president del CIDOB, catedràtic d’història contemporània de la UB i autor del llibre El món d’avui
  • Xavier Ferrer Junqué, doctor pel la UB, economista i politòleg. President d’honor del CCME

19.15 h – Cloenda

Consell Català del Moviment Europeu

El CCME és una associació pluralista i independent formada per col·lectius i persones físiques que desenvolupa les seves activitats europeistes dins de l’àmbit territorial de Catalunya. Està integrada per una àmplia representació de la societat catalana: partits polítics, organitzacions empresarials, organitzacions sindicals, ajuntaments, universitats, associacions econòmiques, professionals i acadèmiques que són el reflex de la pluralitat professional, ideològica i política de la societat civil d’Europa, treballant conjuntament en la construcció d’una Europa unida.

Dissabte
oct
Olianus, entre el Ter i el Montgrí | © Ferran Codina
Ullà, un poble amb molta història