"Barceloneta, el barri", de Miquel Solanellas Torrens

Del ds. 30.11.24 al dl. 30.12.24

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona), Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

Col·labora: Museu de la Mediterrània

"La Barceloneta ha sigut un dels barris més trepitjats per mi en la meva tasca com a fotògraf de carrer. Sempre m’han cridat l’atenció un munt d’aspectes d’aquesta part tan vital de la ciutat de Barcelona que són els que vull mostrar al visitant d’aquesta exposició.

La Barceloneta no és un barri homogeni. Hi conviuen múltiples facetes que són les que he intentat reflectir en l’edició d’aquest projecte. Per això hi ha escenes de la vida quotidiana dels seus veïns, escenes de la invasió turística barcelonina i estrangera i d’altres que convergeixen en aquest entorn tant característic. El barri de la hòstia (nom familiar que té el barri) és un viu exemple de l'entorn mediterrani en el que vivim."

Miquel Solanellas Torrens. Poc abans de jubilar-me, comença el meu interès formal per la fotografia com a activitat artística per tal d’omplir el temps lliure que disposaria d’aquí poc. Pel meu tarannà més urbà que rural, vaig escollir dedicar-me a la fotografia de carrer i començar a formar-me en diverses escoles i tallers especialitzats de la mà, entre altres, de Marcelo Isarrualde, Rafa Badia, Jaume Buxeda, Enric Montes, David Salcedo, etc.

La meva primera participació en una exposició va ser el 2012 i des de llavors he participat en mes de 12 expos i festivals de fotografia, tant col·lectives com individuals. La meva darrera expo va ser al centre Català Roca participant amb una imatge que va ser seleccionada per la col·lectiva “Rodamons 23”.

“Memòries d’un Nàufrag", de Bonaventura Durall-Aulet
Del dl. 02.09.24 al dl. 30.09.24