"Ànimes", d'Eugeni Bel Prieto

Del dc. 30.10.24 al dv. 29.11.24

Organitza: Foto Torroella

Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona), Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

Col·labora: Museu de la Mediterrània

"Ànimes és una recopilació fotogràfica on intento captar i mostrar la part física i anímica de les persones. Tant en les sèries d'autorretrats, on em despullo en cos i ànima, com en les sèries de nens, joves, artistes, turistes, captaires, prostitutes, transgèneres i rodamons. Imatges en blanc i negre, processades amb tècniques analògiques i digitals. Imatges que volen parlar en silenci, que pretenen obrir els ulls i el cor, que emocionin, que parlin o fins i tot cridin!

La motivació d’aquest projecte és mostrar una recopilació d’imatges realitzades entre els anys 1989 i 2020, treballades de forma analògica o bé digital mantenint una coherència en quant a la forma i el tema. L’exposició està formada per 35 fotografies distribuïdes en 8 grups: Terra i cendres, L’ombra dels pensaments, Mirades, Coss.o.s., Barcelona és reina de la nit, Captaires, Carrers de Barcelona i Els meus fills."

Eugeni Bel Prieto, Tortosa 1959. L’any 1981 finalitzo magisteri on en uns tallers es desperta la meva passió per la fotografia. Estudio fotografia (promoció 1982-1987) a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya. Fins l’any 2000 compagino docència i fotografia analògica, fent exposicions individuals i col·lectives, impartint cursets monogràfics, organitzant exposicions dintre de la “Primavera fotogràfica” a diferents localitats de la comarca d’Osona.

He estat guardonat en el II Certamen de Fotografia Deportiva Ciudad de Córdoba, III concurs de Fotografia de la Facultat de Farmàcia, III Concurs Estatal de Fotografia “Trofeu la Doma” de La Garriga, VI Certamen de Fotografia “Villa de Nerva”, IX Certamen Estatal de Fotografia “Ayuntamiento de Sestao”.

Desprès d’un període d’inactivitat fotogràfica, torno a la fotografia reciclant-me en l'ús de les tècniques digitals. A dia d’avui torno a fer exposicions dels meus treballs, He publicat el llibre de fotografies "L'ombra dels pensaments" i he col·laborat com a fotògraf en el llibre de Dolors Feliu "Octubre al carrer” (Ed. Gregal) i el llibre “Llum i llibertat” (Ed.Comanegra).

Actualment estic jubilat de la docència i presideixo la galeria fotogràfica “Tres-e-u” de Vic.

“L’oblit del joc”, de Guillem Vidal
Del dc. 31.07.24 al dg. 01.09.24
“Memòries d’un Nàufrag", de Bonaventura Durall-Aulet
Del dl. 02.09.24 al dl. 30.09.24