Connectem amb el cos. El moviment de dansa-teràpia com a oportunitat d'expressió.

Museus. Espais de Benestar

divendres, 18 d’octubre | 18:00 h
Durada: 90 minuts

Activitat amb aforament limitat (màxim 20 persones)

Cal inscripció prèvia al Museu de la Mediterrània via correu electrònic a l'adreça museu@torroella-estartit.cat o al telèfon 972755180.

Organitza: Museu de la Mediterrània i Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà

Col.labora: Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Us convidem a un taller de dansa al Museu de la Mediterrània per mostrar el Museu com un espai de benestar i salut.

De la mà d'Anna Casas, us proposem un taller de 90 minuts on dansarem cap a la llum, sense prejudicis, respirant, identificant bloquejos, escoltant el cos i el cor. Connectarem amb la nostra essència més profunda, sentint el moviment com a oportunitat d’expansió i comunicació.

La bellesa del gest comença a l’interior, però també es propaga en els processos grupals i de connexió amb els altres. El moviment dansa-teràpia ens transforma, irradia vitalitat i alegria. La respiració, el ritme, la música i la dansa són els fils conductors d’aquest taller.

Els sis museus i les cinc àrees bàsiques de salut del Baix Empordà presentem per segon any el projecte Museus. Espais de benestar. La iniciativa neix arran de la voluntat de visibilitzar els museus com espais que contribueixen a la salut i el benestar de la població i sensibilitzar la població sobre la importància de cuidar el nostre benestar emocional.

És per això que del 17 al 20 d'octubre de 2024 s’organitzaran diferents activitats als museus del Baix Empordà. Unes activitats que volen empoderar la població per tal que vetlli per la seva autocura. Activitats que toquen temes ben amplis com poden ser recitals i concerts, visites guiades o tallers com dansateràpia, relacionats amb l’art o les emocions.

Referents en Benestar Emocional i Comunitari. El projecte ha estat ideat conjuntament pels diferents referents en benestar emocional i comunitari (RBEC) i tots els museus del Baix Empordà, amb la col·laboració de la Xarxa de Museus de les comarques de Girona. Els i les RBEC són professionals de l’atenció primària i comunitària que desenvolupen activitats i programes orientats a l’apoderament i la resiliència de les persones, principalment aquelles que es troben en situacions de vulnerabilitat i fragilitat.

Els sis museus participants a la iniciativa són el Museu d’Arqueologia de Catalunya d’Ullastret, el Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el Museu de la Pesca de Palamós, el Museu del Suro de Catalunya Palafrugell, el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols i el Terracotta Museu de Ceràmica de la Bisbal d’Empordà.

Divendres
oct
Phasmas
Phasmas