Organitza: Museu de la Mediterrània i Diputació de Girona.
Col·labora: Generalitat de Catalunya
Phasma, paraula grega que designa una forma, aparició, visió, fantasma i, per tant, presagi; ens anticipa el caràcter de les imatges que apareixeran.
A l'exposició es reuneixen dues sèries, esgrafiats i cianotípies, on les imatges guarden un secret, en el sentit d'amagar, d'ocultar alguna cosa a la vista. Intentar revelar-les, ens confronta amb la seva pròpia naturalesa. De què estan fetes les imatges?
Els dibuixos suggereixen i insinuen formes inestables, flotants, tremoloses. Creen un espai de suspens, on el temps es demora. L'acció es retarda, allò que està per venir. Intuïm que algú té qui s'ha perdut, allò que falta, que s'ha amagat. Perquè només apareix allò que abans va ser capaç d'amagar-se. Davant d'aquesta absència, el sentit vacil·la i, en aquesta vacil·lació, emergeix el fantàstic.
En aquesta exposició podem veure imatges borroses, que no estan totalment definides perquè provenen de les ombres. Per aquest motiu, la creació d’aquestes imatges consisteix a retenir l’instant revelat, allò que resta encara ocult. I Andrés Siri ho fa a través de diferents tècniques: el dibuix, la cianotípia, la pintura, el frottage, la instal·lació i el vídeo formen part d’aquest plantejament expositiu en què les imatges amaguen i revelen significats ocults.
Andres Siri treballa la matèria per aconseguir crear unes imatges, o potser, més que no pas crear, aconseguir fer sortir unes imatges ja existents en el recipient que les conté.
Andres Siri (Buenos Aires, Argentina, 1974) és l’artista guanyador de la dinovena convocatòria del programa Exposicions Viatgeres amb el projecte «Phasmas». Arquitecte de formació, instal·lat a Girona des de l’any 2002, va cursar el Màster en crítica i comunicació de l’art a la Universitat de Girona. Andrés Siri, a cada nou projecte artístic, investiga, experimenta i aprofundeix en diferents continguts relacionant diverses disciplines: territoris que es mouen entre l’art, l’arquitectura, la fotografia i l’arqueologia.