"La gènesi apòcrifa de l'esporogènia catalana", amb Marcel Casellas Trio

Durada: 75 minuts

Activitat gratuïta

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

Contrapàs, ball pla, jota i rumba, així com tots aquells gèneres que se'n deriven o s'hi emparenten (sardana, rebatut, fandango, havanera…), fins fa quatre dies, tenien un origen incert. Entre músiques de creació d'arrel i una bona dosi d'improvisació, en aquest concert, el Marcel Casellas Trio s'endinsa en el nus d'aquest misteri fins a treure'n l’entrellat. Marcel Casellas, músic d'àmplia i llarga trajectòria, s’acompanya de dos amics instrumentistes (Toni Rocosa i Alfons Rojo), amb qui ha impulsat nombroses propostes musicals, per explorar la improvisació i la recreació de la cançó tradicional i els gèneres de ball més genuïns dels Països Catalans. Tot plegat, partint del llegat de la nostra música mediterrània.

Fitxa artística: Marcel Casellas, contrabaix, pandero quadrat i direcció; Toni Rocosa, clarinet, tenora i veu; Alfons Rojo, guitarra i veu

Capvespres musicals. El cicle de concerts dels Capvespres Musicals és una proposta que us convida a endinsar-vos en la música d’arrel, íntima i apassionada, al recés de la marinada mediterrània i del sol de ponent. Tres propostes personals molt interessants de l’escena actual de la música d’arrel que la transporten a un altre nivell.