Organitza: Museu de la Mediterrània
Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona
El cicle Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies pren el propi Museu de la Mediterrània com a objecte de reflexió i de creació artística. L'artista dialoga amb l'equipament a partir de l'exploració de tot allò que representa l'activitat del museu: exposició permanent, arxiu documental, documents custodiats, fons de reserva, etc, i la proposta resultant és una ressonància contemporània respecte a tot allò que representa el museu.
El projecte DEVOCIONS. El cos com a contenidor i receptacle d’una morfologia, la vida de Mireia Coromina se centra en la importància i el poder evocador de la representació del fragment en tant que aquest pertany a una totalitat, una comunitat i també conforma la tradició.
En aquesta proposta, desplegada en el marc del cicle Desplaçaments. Ressonàncies contemporànies, l’artista pren com a punt de partida diversos motlles peces d’exvots de cera conservades al Museu de la Mediterrània fets per alguns dels últims cerers de Torroella de Montgrí: els Batlle, els Sala i els Mundet.
Els exvots, representacions de fragments corporals i òrgans, eren oferts a la imatge d’una divinitat com a agraïment a un vot aconseguit. Aquests objectes ens parlen d’una interacció directa entre l’individu i allò sagrat per intentar apaivagar l’ordre dins l’univers.
El treball artístic proposat per Mireia Coromina vol rememorar la presència del cos, reproduir-lo, duplicar-lo i transferir-lo a través de la recerca de protoformes generades pel propi organisme.
—
Mireia Coromina Portas (Sant Jaume de Llierca, 1982) és Graduada en Arts Aplicades a l’Escultura per l’Escola Massana i Llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i s’ha format en el camp de les arts gràfiques a la Fundació Pilar i Joan Miró de Mallorca, a l’Escola La Llotja de Barcelona i a l’Stamperia d’Arte Busato de Vincenza, així com de teixit manual a l’Escola Taller Teranyina de Barcelona. Des de l’any 2017 combina l’activitat artística amb la docència a l’Escola d’Art d’Olot.
Ha guanyat diversos premis i beques entre elles una beca d’especialització en gravat als tallers d’obra gràfica de la Fundació Pilar i Joan Miró de Palma de Mallorca (2011), el segon premi ArtsFAD (2017) amb el projecte No hay garantías de que no nos corrompamos i residències artístiques a Auztis, França (2016) amb el projecte La peau du paysage i a Blöndúos, Islàndia (2019) amb el projecte Átta blaða rós.
Ha participat en diverses exposicions a Visions of Catalonia. Crafting arts. I Biennal d’artesania artísitca a Barcelona i Venècia (2022 i 2021) a Arbar, Centre d’Art i Natura, la Vall de Santa Creu, Port de la Selva (2019 i 2018) a la Bianyal de la Vall de Bianya (2016), l’Escola taller Teranyina de Barcelona (2015), Contextile 2014.Bienal de arte têxtile contemporânea de Guimaraes – Portugal (2014), La Tache Gallery de Barcelona (2014) i a Sabina-Itàlia (2012)
Més informació: http://mireiacoromina.blogspot.com