Organitza: Foto Torroella
Amb el suport de: Ajuntament de Torroella, Diputació de Girona, INSPAI (Centre de la Imatge Diputació de Girona)
Col·labora: Museu de la Mediterrània
El projecte es basa en una vivència de l'autora, creant les fotos en els diferents moments d'una relació que dura diversos mesos.
Es tracta d’un projecte de fotografia digital i analògica basat en el concepte d’amor i desamor. Les fotografies són realitzades durant la primera quarantena, el desconfinament i la segona quarantena de l'any 2020 i tenen l'origen en la creació d'un petit fotollibre. Les fotografies originals estan impreses en blanc i negre i posteriorment pintades amb pa d'or. El tema escollit és l'amor, en diferents variants, amor/desamor. El projecte s'enfoca des d'un punt de vista personal que parla d'emocions i sentiments creant, mitjançant paisatges i autoretrats, una connexió entre tots dos.
A més, hi ha una connexió amb la música, amb les cançons que s'han sentit mentre es feien les imatges. Es crea una narració, dividida en 3 parts:
I want you arround. El punt més àlgid d’una relació romàntica. L'amor que es transmeten dues persones però amb la distància marcada per la quarantena de dues persones que viuen a dos països diferents.
Making believe. Consolidant una relació. Fent un viatge durant el desconfinament.
Let it go before it kills you. Segona quarantena. Un desamor. Deixant marxar aquesta persona.
Irene Bengoechea és nascuda a Pamplona el 1988. Diplomada en disseny d'interiors. Títol superior en Fotografia artística. Durant els darrers anys desenvolupa un interès per la fotografia artística, la creació de foto llibres i la fotografia conceptual. Realitza fotografies en digital i sobretot en analògic. Durant molts anys ha fet sessions de fotografia de moda i ha treballat com a editora d'imatge. Els seus projectes aprofundeixen en el seu món interior per expressar d'una manera estètica i poètica els sentiments com ara les pors, la tristesa... creant connexions entre autoretrats i paisatges i a més hi ha una edició posterior perquè les imatges s'allunyin de la realitat i siguin atemporals. També mostra interès pel retrat artístic i per com connectar amb les persones a qui retrata, reflectint així els seus propis mons interiors.