Gener 2019
week 1 1 2 3 4 5 6

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Presentació de les gravacions del Projecte Fer de Músic 2018
Josep BastonsEl Museu de la Mediterrània presenta, dissabte 26 de gener a les 18 h, les gravacions dutes a terme durant el 2018 del projecte "Fer de Músic", per la recuperació de la memòria oral de músics de cobles orquestres.

Un projecte impulsat des del Centre de Documentació del museu sota la direcció del músic Jordi Molina.

Els protagonistes d'aquesta nova edició són:

Josep Bastons i Fàbrega (Palafrugell 1927), Pau Orriols i Ramon (Cubelles 1958) i Alfons Sibila i Fíguls (Gironella, 1960) i Jordi Torrent i Padrosa (Figueres 1952).

El projecte "Fer de Músic" ha assolit una importància a nivell nacional, per l'abast territorial i el volum assolit de la recerca. S'han realitzat entrevistes a músics de cobles orquestres de tot Catalunya. Hi amb les darreres entrevistes realitzades durant el 2018, que es presentaran properament, ja són prop de quaranta les entrevistes realitzades.

Pots consultar totes les entrevistes del projecte "Fer de Músic" al nostre canal de youtube

foto1Pau OrriolsAlfons Sibila

- Josep Bastons i Fàbrega (Palafrugell 1927). És l’autor més destacat i prolífic del cant de taverna actual. Va ser vocalista de les orquestres locals Primavera i La Principal de Palafrugell, posteriorment de la Internacional Maravella i fundador de l’Orquestra Costa Brava i del grup d’havaneres Peix Fregit.

- Pau Orriols i Ramon (Cubelles 1958) i Alfons Sibila i Fíguls (Gironella, 1960).Artesans constructors de flabiols, tenores, tibles, oboès i fagots. Amb tota seguretat, els més importants luthiers de la història de la música tradicional catalana.

- Jordi Torrent i Padrosa (Figueres 1952). Batería i trombó. Fill d’Agapit Torrent, saxofonista i compositor. Iniciat els anys 60 en diversos grups de rock, posteriorment va pertànyer a les cobles orquestres Miramar i Montgrins (1985-2012).

El Museu de la Mediterrània continua amb aquest projecte de recerca, que pretén recuperar i donar a conèixer, a través de la memòria oral, la feina dels músics de les cobles orquestres (les formacions musicals més antigues del país) que han viscut el canvi en l'ofici, en el seu repertori, en les festes i tradicions, en els costums de la societat... El projecte Fer de Músic, a més de recuperar i difondre la memòria oral, vol ser un espai de reflexió en el món dels músics de les cobles orquestres.