Desembre 2018
week 48 1 2
week 1 31

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
El Museu de la Mediterrània i Palau Lo Mirador promouran visites guiades amb final gastrònomic
Joan Carles Sànchez i Gerard Cruset difusióEl Museu de la Mediterrània i Palau lo Mirador promouran visites guiades amb final gastronòmic després de constatar l’èxit de ‘La guerra de l’arròs’.

Els organitzadors tenen previst oferir visites de nova creació i també es tornarà a programar la dedicada al conflicte de l’arròs. Es tracta d’una visita guiada ideada per Sandra Bisbe que explica el conflicte generat entre Pals i Torroella a causa del cultiu de l’arròs el 1899. La visita acaba a Palau lo Mirador amb un àpat amb l’arròs com a protagonista.

Els organitzadors han valorat molt positivament les visites guiades amb final gastronòmic que s’han ofert durant 7 dies d’aquest estiu, els mesos de juliol i agost, i el 3 de novembre amb motiu del Som Cultura. Les visites s’han fet tant en castellà com en català i les han seguit 165 persones. El 43% dels que van seguir aquestes visites, 71 persones, van optar també per fer el menú proposat per Palau lo Mirador.

El director del Museu de la Mediterrània, Gerard Cruset, ha assegurat que ‘aquest any hem millorat l’assistència a les visites guiades i hem vist que als nostres usuaris els ha agradat que els féssim una proposta més àmplia, amb la visita i l’oferta gastronòmica. Seguirem oferint la visita en un futur perquè creiem que és un bon producte.’

‘Tenir l’oportunitat d’obrir Palau lo Mirador en col·laboració amb el Museu de la Mediterrània a gent interessada per la nostra història lliga amb els objectius que ens vam marcar quan vam agafar la gestió gastronòmica d’aquest restaurant, d’obrir l’espai a Torroella i als nostres visitants’ explica el seu xef-director, Joan Carles Sànchez.

La iniciativa porta els visitants a la situació entre Pals i Torroella a finals del segle XIX, a punt d’iniciar un veritable enfrontament social a causa del conreu de l’arròs. A través d’un recorregut per carrers i palaus de Torroella es descobreix una història d’enveges, fam, epidèmies i dos personatges enfrontats que van néixer a la mateixa casa. Per un costat, Robert de Robert i Surís, fill de l’amo; per un altre, Pere Coll i Rigau, fill del masover. Entre ells emergeix una història d’intrigues i ambicions d’inici de segle XX a l’Empordanet.

Part de la visita es fa i finalitza a Palau lo Mirador i el restaurant ha preparat un menú especial exclusiu per a les persones que fan la visita guiada. El menú està format per diversos plats per compartir d’inici i el plat principal és un Arròs Nembo de l’Estany de Pals amb sofregit fosc amb sèpia, salsitxes, musclos i escamarlans. El menú acaba amb unes postres que es poden triar entre tres opcions.

Tant el Museu de la Mediterrània com Palau lo Mirador tenen previst programar aquesta visita els propers mesos i no descarten oferir altres propostes conjuntament.