Juliol 2018
week 26 1
week 31 30 31

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Un estiu al museu!

Estiu 2018 MuseudelaMediter
El Museu de la Mediterrània ha preparat pels mesos de juliol i agost un programa d’activitats molt complet per gaudir de l’estiu: cinema a la fresca, concerts, visites guiades, exposicions i fins i tot un trivial sobre Torroella. Unes activitats que ens apropen a la història, al patrimoni, a la música, a la natura,... pensades per a tots els públics i d’aquesta manera poder descobrir el nostre territori d’una forma estiuenca i diferent.

Veniu al Museu de la Mediterrània a viure un estiu de museu!

Les visites guiades us descobriran a partir de dues propostes la història i el patrimoni de Torroella de Montgrí. Per una banda la visita “La Mina d’aigua de Torroella” us aproparà a una infraestructura medieval única que recorre les profunditats subterrànies de Torroella. Per altra banda, la visita “La Guerra del arròs. Una història de novel·la” us aproparà, tot descobrint els carrers i palaus de Torroella, les batalles originades a principis del segle XX pel cultiu de l’arròs entre Torroella i Pals. Una visita que es pot completar realitzant el pack gastronòmic que ofereix un menú de l’arròs en el restaurant del Palau Lo Mirador. Més informació de les visites d’estiu aquí.

El mes de juliol el Museu de la Mediterrània tornarà a formar part de la Mostra de Cinema Etnogràfic de Catalunya, amb la projecció de quatre films documentals al pati, els dies 12, 19 i 26 de juliol a les 22 h. Aquests documentals tenen un gran interès etnogràfic, doncs mostren la forma de vida dels nostres avantpassats. La programació del cinema a la fresca d’aquest estiu serà: Dijous 12 de juliol (22h) “La guerra de l’arròs” de Jordi Bellapart, dijous 19 de juliol (22h) “Transhumants: una visió fronterera de dos pastors a principis del segle XXI” d’Elisabet Nadal i Marcelo Cugliari i dijous 26 de juliol (22h) “Anar a fer tenda” del Museu de l'Anxova i de la Sal i “Pelòt” de Fabrice Bernissan.

La música també tindrà el seu lloc a les activitats d’estiu, i és que aquest any torna per tercera edició el cicle “Capvespres Musicals”. Amb aquesta proposta el museu us convida a endinsar-se en la música d’arrel, íntima i apassionada de tres concerts de petit format a la terrassa del Museu. Enguany amb la possibilitat de degustar cada un dels concerts amb una copa de vi a la mà. Un maridatge que us apropa a l’essència del territori gràcies a la col·laboració del Celler Mas Geli de Pals. La programació de concerts d’aquest any serà “No em deixis caure” amb Marta Rius el dimarts 31 de juliol a les 20 h, “Branques” amb Meritxell Gené el dimarts 7 d’agost a les 20 h i “La llum del Mediterrani” amb Neila Benbey & Kavanakband el dimarts 14 d’agost a les 20 h.

I per tancar l’estiu, i en el marc de la Festa Major de Torroella, el Museu de la Mediterrània i la Biblioteca Pere Blasi, organitzen el Torroella Quiz, un trivial popular de cultura torroellenca per buscar el grup d’amics i amigues que saben més de casa nostra. Una proposta lúdica per començar els actes festius de la festa major.