Novembre 2018
week 48 26 27 28 29 30

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
El Museu de la Mediterrània col·labora amb la Generalitat en matèria de recerca etnològica
phpThumb generated thumbnailEl Museu de la Mediterrània signa un nou conveni de col·laboració entre el Departament de Cultura i les entitats de l'Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial, entre les quals hi ha el Museu de Torroella.

En l'acte de signatura hi van participar Anna Maria Mercader, regidora de Cultura i presidenta de l'OA Museu de la Mediterrània i el director del Museu, Gerard Cruset.

L'esdeveniment va ser presidit per la consellera de Cultura, Laura Borràs, al Departament de Cultura, i va comptar amb la participació d'alcaldes, regidors, presidents i representants de museus, entitats, centres d’estudis i acadèmies de caire etnogràfics de 21 municipis. L’abast territorial de la recerca arriba a tots els Països Catalans.

La consellera va posar en valor la importància “que hi estiguem tots compromesos, des del món local, des de la universitat, des dels instituts de recerca, i des de la Generalitat de Catalunya” per treballar en xarxa arreu del territori en la recerca i difusió del patrimoni etnològic i immaterial".

Amb la signatura d’aquest conveni es renova el compromís de col·laboració de la Generalitat de Catalunya amb les entitats que tenen entre els seus objectius comuns l’impuls de la recerca, la conservació i la difusió del patrimoni etnològic de Catalunya.

Aquest conveni té com antecedent un conveni de col·laboració signat l’octubre de 2012 amb 13 entitats col·laboradores, una xifra que ha augmentat fins a les 24 actuals, totes elles dedicades a la recerca, restitució i difusió dels elements culturals que formen el patrimoni etnològic català a partir de la seva proximitat amb el territori.

L'Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial es va crear l’any 2000 per poder conèixer puntualment i de manera actualitzada la situació del patrimoni etnològic català en tots els seus vessants, incloent-hi la recerca i la difusió. El funcionament de l'Observatori es basa en la col·laboració i el treball en xarxa amb les entitats i grups que existeixen a Catalunya dedicats al patrimoni etnològic.