Abril 2018
week 13 1
week 18 30

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Activitats Setmana Santa Museu

Setmana santa cartell A3 01
El Museu de la Mediterrània organitza diverses activitats de descoberta del territori per Setmana Santa.

Activitats a l’aire lliure, caminades i excursions per conèixer millor la història i el medi natural de Torroella de Montgrí.

Les activitats tenen places limitades. Cal inscripció prèvia mitjançant el telèfon 972 75 51 80 o el correu  Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la .

El punt de sortida de totes les activitats és Museu de la Mediterrània. El preu de cada activitat és de 4 €. Edat recomanada a partir de 8 anys.

Tot seguit detallem les 4 activitats:

12. 31 de març. Visita Solitud“Solitud”. Sortida Literària fins a Santa Caterina
Divendres 30 de març de 2018, a les 10.00 h
Durada: 3.50 h

«Solitud» és una de les grans obres de la literatura catalana, però el que poca gent sap és que es està inspirada en el Montgrí i, especialment, en l’ermita de Santa Caterina. Durant la caminada podrem gaudir de l’incomparable bellesa de l’Empordà i la podrem comparar amb la descripció que en fa Caterina Albert en la novel·la. També coneixerem una mica millor l’autora, que s’amagava sota el pseudònim de Víctor Català.

Sortida amb contingut literari amb caminada fins a l’ermita de Santa Caterina. Recomanable portar calçat adequat i aigua.

13. 31 de març. Sortida papallonesItinerari d'observació i identificació de papallones
Dissabte 31 de març, a les 11.00 h
Durada: 2.50 h

Les papallones són un dels insectes que més ens fascinen. Tots hem corregut darrere d’alguna i ens hem quedat encantats veient com volen al nostre voltant. Però, realment, què coneixem de les papallones? Sabem com viuen? Què mengen? A quins indrets del Montgrí les podem trobar?
Us convidem a una sortida on visitarem una àrea on hi ha gran diversitat d’espècies i descobrirem les principals famílies de papallones diürnes que viuen al Montgrí i el cicle vital d’un bon grapat d’elles.

Ens aproparem amb vehicles particulars al punt d’observació. Recomanable portar calçat adequat i aigua.

14. 31 de març. Sortida CastellSortida al Castell del Montgrí
Diumenge 1 d’abril, a les 10.00 h
Durada: 3.50 h

El Castell és l’element més simbòlic del nostre paisatge. Per això, us proposem una caminada familiar fins al capdamunt del massís del Montgrí, per redescobrir els valors culturals i naturals que amaga el Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter. Aprendrem les plantes, les flors i els animals que habiten en aquesta muntanya. Un cop al cim, tan petits com gran, podrem gaudir del mirador més privilegiat de l’Empordà i coneixerem la història del castell.

Sortida amb caminada de dificultat mitjana fins al Castell de Montgrí. Recomanable portar calçat adequat i aigua.

16. 2 dabril. Mina daiguaVisita a la Mina d’Aigua
Dilluns 2 d’abril, a les 11.00 h
Durada: 50 minuts

Us proposem un viatge subterrani a través de la Mina d’Aigua de Torroella de Montgrí, documentada ja al segle XIV, que us descobrirà prop de 130 metres de canalització i us portarà cap a un món amagat per descobrir. Un viatge emocionant que us permetrà conèixer una mica més la història de Torroella de Montgrí.

Visita dins del Nucli Antic de Torroella de Montgrí. Es possible que es requereixi l’ús de botes d’aigua segons el nivell freàtic.