Desembre 2017
week 48 1 2 3
Nova mostra artística de LÚCID a la Sala de Torroella
Lúcid segon edicióEl Museu de la Mediterrània dona suport a la creació contemporània, acostant l’art contemporani i la poesia al públic, més enllà de les parets del propi museu, amb LÚCID, I Cicle d’Art i Poesia a la Sala de Torroella de Montgrí.

La segona mostra de LÚCID, al bar la Sala de Torroella de Montgrí, s’inaugura diumenge 3 de desembre a les 12 h, i anirà a càrrec de Aina Clotas amb l’exposició “Transparent” i la presentació del poemari de Xavier SerrahimaLleu batec”.

LÚCID, I Cicle d’Art i Poesia, neix amb l’objectiu de donar visibilitat i veu a artistes amb la voluntat d’apropar l’art contemporani i la poesia al públic fora dels seus espais habituals. El Museu de la Mediterrània i el bar La Sala, juntament amb la col·laboració de la llibreria El Cucut, s’han unit per crear aquest nou cicle.

Transparent” d’Aina Clotas

És un projecte on el dibuix en blanc i negre pren el protagonisme. Una metàfora de la societat on el centre d’atenció de les imatges no és ni la persona ni l’objecte sinó una situació en sí, que és transparent. En aquest projecte, l’Aina vol mostrar la relació inactiva però pròxima entre l'individu i l'entorn. Els individus retratats en les imatges són inactius i no reaccionen als factors del seu voltant, com el pas de la llum, el temps i tampoc el devenir de les coses. El centre de les imatges no és la persona o objecte capturat sinó la seva situació, per això el nom de transparent.

La mostra es compon de quatre peces (quatre dibuixos de llapis paper de 100 x 70 cm) i petits dibuixos i sketches que l’acompanyaran. Una exposició nascuda amb la voluntat de traspassar els límits de les tècniques tradicionals del l’art per poder trobar un llenguatge propi i personal.

Lleu batec” de Xavier Serrahima

“Lleu batec” és la darrera obra poètica de Xavier Serrahima que es presentarà a la Sala de Torroella de Montgrí diumenge 3 de desembre a les 12 h. Antoni Clapés ha escrit en l’epíleg d’aquest poemari: “El lector té a les mans un llibre savi, reposat, breu. De lectura plaent, el “lleu batec” que traspuen els textos condensen un dir que defuig missatges blans ornats amb belles i velles paraules. Poemes objectius, en el rasant entre el pensament i la lírica més pura, més essencial.”