Desembre 2017
week 48 1 2 3
El Baix Ter fet pessebre de la mà de Josep Mir
16 24 novembre inauguracio pessebreEl Museu de la Mediterrània inaugura el Pessebre de Josep Mir, divendres 24 de novembre a les 19 h, dins el marc de la Fira de Sant Andreu.

Un pessebre gegantí, que s’anticipa a les festes de Nadal i que recrea el paisatge del territori més proper, el Baix Ter, el Montgrí i les illes Medes.

El pessebre al museu és possible gràcies a la iniciativa de Josep Mir, un pagès de Torroella, que cada any realitza un gran esforç per sorprendre’ns amb un pessebre diferent i original. Amb la seva sensibilitat i destresa pel que fa al disseny i elaboració del pessebre cada any fa les delícies de grans i petits. L’any passat fou visitat per prop de 10.000 persones.

Una de les tradicions més arrelades del Nadal i més difosa als països mediterranis és la de muntar el pessebre. La molsa, el suro, els troncs... juntament amb les figures de fang del naixement, els pastors i el caganer formen part dels símbols més nostrats. Al Museu de la Mediterrània enguany és el novè any que es munta un pessebre monumental amb l’escenari inconfusible del territori del Baix Ter amb el Montgrí de fons, de la mà de l’amic Josep Mir.

Aquest és un pessebre amb unes dimensions espectaculars. Ocupa més de 23 metres quadrats, està format per una estructura de tres tones i mitja de troncs, roques i sorra, i està poblat per unes 300 figures. Es comença a treballar a finals d’octubre i aquest any hi ha treballat un equip de sis persones capitanejades per en Josep.

Enguany el pessebre i com ja és habitual, tindrà algunes sorpreses i novetats destacables. A nivell del paisatge del Baix Ter que reprodueix el Pessebre de Josep Mir, s’hi incorporen les inconfusibles Illes Medes amb un mar de sorra. El Pessebre tindrà un cicle d’il·luminació (dia / nit) amb efectes de so i llum. Hi haurà poblacions amb il·luminació i també s’hi incorporaran sons i músiques del dia a dia com les campanes de la plaça de la vila. Tots aquest enginys i la seva funcionalitat són fruit de col·laboració desinteressada de l’associació Robotec.