Novembre 2017
week 44 1 2 3 4 5
V Fòrum de Recerca del Baix Ter a Gualta
18 de novembre fórum de recercaEl Museu de la Mediterrània organitza el V Fòrum de Recerca del Baix Ter, dissabte 18 de novembre de 10 a 15 h, al poble de Gualta, amb el suport del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i l'Ajuntament de Gualta.

El Fòrum de Recerca del Baix Ter és una jornada per a difondre diferents recerques i treballs que s’han porta a terme al llarg de l’any referits al territori del Baix Ter. En aquest sentit és un punt de trobada dels diversos professionals que realitzen investigacions multidisciplinars en el territori més proper. Una jornada que vol promoure el contacte entre aquests investigadors i fomentar així les recerques transversals en el territori, però que està oberta a tot el públic en general.

El Fòrum de Recerca del Baix Ter està organitzat pel Centre de Documentació del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter ubicat al Museu de la Mediterrània i en aquesta edició es portarà a terme al poble de Gualta amb la col·laboració del seu ajuntament.

V FÒRUM DE RECERCA DEL BAIX TER

Dissabte 18 de novembre a Gualta
(Sala de Plens de l’Ajuntament de Gualta)

10.00 h Benvinguda
10.15 h Conferència inaugural: Judit Pujadó. Narrar-se per existir.
10.30 h Comunicacions:
- Joaquim Grau. Arqueologia a l'entorn del Puig de la Font Pasquala.
- Anna Ma Oliva. El Dr. Pericot, un prehistoriador interessat per la botànica.
- Carme Vélez. La Carta Europea de Turisme Sostenible al Parc Natural del Montgrí, Illes Medes i Baix Ter.
- Jaume Bassa. Recull de documents i testimonis de la Guerra Civil 1936-1939 a Torroella.

11.15 h Pausa

11.45 h Comunicacions:
- Lluís Brugués i Albina Varés. Apunts biogràfics del mestre i músic Salvador Dabau i Caussà (1909-2002).
- Tristan Lafranchis. Las mariposas del Montgrí. La vida de una mariposa y el inventario de las mariposas del Parque Natural del Montgrí.
- Arnau Barquer. La immigració francesa a Torroella de Montgrí a l'Edat Moderna.
- Josep Blay. Plou menys o ens mullem menys?
- Cristina Surroca i Jacqueline Fedriani. Els secrets de Vall-llobrega.

12.45 h Pausa

13.00 h Comunicacions:
- Maria Sureda. Escola en temps difícils.
- Genís Puig. La cabra salvatge al Montgrí: estudi de la població de Capra pyrenaica del Montgrí (2013-2016).
- Joan Budó. La tortuga d'estany al Baix Ter: de l'extinció a la recuperació. La feina de 20 anys.
- Narcís Arbusé. La pedra seca al Montgrí.

13.50 h Torn obert

logotips 2017