Octubre 2017
week 39 1
week 44 30 31
JORNADA FORMATIVA. “MUSEU I EXPOSICIONS TEMPORALS”
26 doctubre jornada museus marítimsEl proper 26 d’octubre de 2017, el Museu de la Mediterrània acollirà la VII jornada de la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana. Es tracta d’una jornada tècnica adreçada a la comunitat de professionals del patrimoni cultural. Sota l’eix temàtic “Museu i exposicions temporals”, aquesta jornada és una oportunitat per l’intercanvi de coneixements i el debat a l’entorn de les exposicions temporals.

A través d’aquesta jornada tècnica, la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana, amb la col·laboració del Museu de la Mediterrània i el Museu Marítim de Barcelona, ofereix aquest punt de trobada per parlar sobre les definicions, planificacions, muntatges, comunicacions i activitats paral·leles associades a les exposicions temporals.

Aquesta jornada de treball tindrà continuïtat, l’any vinent, en un dels equipaments de la Xarxa de l’Alt Pirineu i l’Aran, gràcies a la bona col·laboració de les dos xarxes de museus.

La VII Jornada de la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana tindrà lloc en les instal·lacions del Museu de la Mediterrània i el programa tindrà una sessió de matí i una de tarda. Es tracta d’una activitat gratuïta i oberta a tots els interessats en museografia, previa inscripció

El programa serà el següent i el podeu consultar també aquí (programa de mà).

9.30 h. Benvinguda i presentació
10.00 h. Conferència inaugural: «Exposicions temporals als museus. Necessitat o obligació?» a càrrec de Teresa M. Sala, professora d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona.
10.40 h. «Política d’exposicions de museus» a càrrec de Anna Capella, directora del Museu de Mataró.
11.00 h. Pausa-cafè
11.30 h. «Com neix una exposició» a càrrec de Carlos Garcia, director del Museu del Ter.

SESSIÓ I: CONCEPTUALIZACIÓ I DISSENY
(Modera: Pere Izquierdo, tècnic consorci de Patrimoni de Sitges)
12:00 h. «Una exposició itinerant, per què? Per on? Per a qui?» a càrrec de Jordi Abella, director de l’Ecomuseu de les valls d’Àneu.
12.20 h. «L’art del disseny d’exposicions» a càrrec de Ángel Luis Rocamora, arquitecte.
12.40 h. «Les exposicions temporals, dissenys efímers» a càrrec de Ignasi Cristià, dissenyador i escenògraf.
13.00 h. Ronda de preguntes.
13.30 h. Finalització sessió I.

SESSIÓ II: PRODUCCIÓ D’EXPOSICIONS
(Modera: Gerard Martí, director del Museu d’Història de Cambrils)
15.30 h. «3D una opció de futur per les temporals?» a càrrec de Albert Sierra, responsable de noves tecnologies de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, i Gabriel de Prado, director del Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret.
16.00 h. «Il·luminació» a càrrec de Antonio Sainz, il·luminador.
16.30 h. «Accessibilitat i inclusió» a càrrec de Carme Martinell, tècnica del Museu d’Art de Girona, i Zaida Picart, graduada en Història de l’Art.
17.00 h. «Sostenibilitat a les exposicions temporals» a càrrec de Silvia Bernad, dissenyadora d’interiors i exposicions.
17.30h. Ronda de preguntes.
17.45 h. Finalització Sessió II.