Octubre 2017
week 39 1
week 44 30 31
LÚCID. I CICLE D’ART I POESIA A LA SALA.
LucidLÚCID, I Cicle d’Art i Poesia a La Sala, neix amb l’objectiu de donar visibilitat i veu a artistes amb la voluntat d’apropar l’art contemporani i la poesia al públic, més enllà del museu i la llibreria. En aquest sentit, amb la col·laboració de la llibreria El Cucut i el bar La Sala, aquest cicle té la voluntat d’acostar l’art i la poesia fora de les instal·lacions del Museu de la Mediterrània.

En aquesta doble inauguració, el diumenge 15 d’octubre, a les 12h del matí, estrenarem al bar La Sala, l'exposició de Rosa Pou, una autèntica recepta mèdica per a lletraferits anomenada “Poesia envasada”. Al seu torn, Ester Xargay ho regarà amb la recerca poètica del seu nou poemari “I n f i n i t i u s”.

Així, “Poesia envasada” de Rosa Pou ens proposa veure’ns com a pacients. De fet, ella mateixa defineix la seva exposició com la “dosi de poemes envasats elaborats amb la finalitat de ser subministrats per via intravenosa”. Pou ens ofereix així càpsules de poesia per curar a lletraferits i altres dolències de l’ànima.

En canvi, “I n f i n i t i u s” de Ester Xargay (Lleonard Muntaner Editor, S.L., 2017) ens proposa una recerca poètica. Constrenyent la creació del poemari, tots els verbs estan escrits en infinitiu. Això fa que Xargay ens presenti un treball que li ha permès navegar per un mar plegat de troballes que li han permès certa atemporalitat i una absència de subjecte explícit.

Així doncs, us convidem a la inauguració d’un espai singular a La Sala, on l’art contemporani i la poesia es donaran la mà.

Activitat gratuïta.
Data i lloc: 15 d’octubre de 2017. El bar La Sala (plaça Ernest Lluch, Torroella de Montgrí).