Desembre 2017
week 48 1 2 3
Activitats educatives curs 2017-2018
CIMG6083El Museu de la Mediterrània presenta la seva proposta educativa per aquest curs 2017-2018. Es tracta d’una proposta renovada i fresca, pensada per apropar el patrimoni natural i cultural local, connectant-lo amb el mediterrani.

El museu ofereix unes activitats on contextualitza el territori en unes sortides i tallers adaptats a cadascun dels nivells educatius tenint en compte els currículums escolars. Sortides per descobrir els ecosistemes marins, litorals i fluvials que caracteritzen el parc natural, donant a conèixer la vessant històrica i cultural de l’entorn que es visita. Tallers per acostar els alumnes a l’entorn i reflexionar sobre els ecosistemes i les cultures mediterrànies. En resum, una trentena d’activitats dissenyades per oferir als estudiants durant la seva vida escolar.

Enguany, s’hi afegeixen tres sortides i un taller. La visita guiada en anglès al museu, per tots els cicles formatius, està pensada per aprofundir en la pràctica i comprensió de la llengua anglesa. La visita guiada teatralitzada convida a descobrir el museu als més petits (educació infantil i cicle inicial) de la mà de la companyia La Minúscula, una companyia de teatre especialitzada en visites teatralitzades. També per aquests cursos s’ha ideat el taller de Dansa creativa: pirates i gegants del Montgrí, que proposa la descoberta i moviment del propi cos per l’autoconeixement i com a forma d’expressió. Finalment, es podrà realitzar la Ruta Víctor Català: “Solitud”, un itinerari literari sobre la novel·la de Víctor Català fins a l’ermita de Santa Caterina de Torroella de Montgrí. En aquest cas, tenint en compte que es tracta d’una lectura prescriptiva per batxillerat, es recrearan alguns capítols i es parlarà del moviment literari i de l’entorn que va inspirar Caterina Albert.

L’àrea educativa del Museu de la Mediterrània va rebre 5.676 alumnes el curs passat (2016-17), un increment del 3% respecte l’anterior període. A banda de coordinar una proposta pròpia, s’encarrega també de El Parc a l’Escola -un projecte educatiu que pretén una interacció estreta entre el Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter i les escoles els municipis que hi pertanyen, ja que aquest any hem esdevingut l’entitat que realitza l’educació ambiental del parc natural- i de la proposta educativa del Life Pletera. També col·labora amb diverses iniciatives de campanyes de sensibilització del territori, com la reintroducció de la tortuga d’estany al Baix Ter i el projecte rius de l’Associació Hàbitats.

La proposta educativa completa la podeu trobar en la web o el fulletó.