Juny 2018
week 22 1 2 3
week 26 25 26 27 28 29 30

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Conferència "La recuperació de l'Àliga de Torroella"
aligacartellDins els actes de la Festa Major de Sant Genís, el dimecres 23 d'agost a les 20 h, s'organitza la conferència: "La recuperació de l’Àliga de Torroella. L’Àliga com a element protocol·lari des del seguici popular”, a l'Auditori del Museu de la Mediterrània, per part dels Amics dels Gegants i Capgrossos de Torroella de Montgrí, en motiu de la presentació pública d'aquesta nova figura que passarà engruixir el ric bestiari festiu Torroellenc.

La conferència anirà a càrrec de Xavier Cordomí, Director del Centre Barceloní de Producció i Difusió de Cultura Popular d'Arrel Tradicional (Casa dels Entremesos de Barcelona), i Nuxu Perpinyà, artista constructor de l’Àliga. Organitza: Amics dels Gegants i Capgrossos de Torroella de Montgrí.

Què sabem de l'Àliga de Torroella de Montgrí?

Segons Josep Vert i Planas (Revista de Girona, núm 156. 1993) la primera referència que es té de l’Àliga de Torroella és de 1638 on en els comptes municipals es detalla el pagament d’una factura a un tal Sagàs, fuster, en concepte de “despeses d’aiguacuit, carmí i amidó” per l’àliga. Conjuntament amb la referència que tenim de la vista pastoral del bisbe Suaso el 1608 on es parla que hi havia un gegant i un drac i la del 1628 on als comptes municipals hi consten unes despeses per portar a ballar la geganta el 1638 per la procesó del Corpus, ens permeten afirmar que a mitjans del segle XVII Torroella disposava de la parella de Gegants, un Drac i una Àliga.