Desembre 2017
week 48 1 2 3
La Nit dels Museus
dia internacional museuswebEl Dia Internacional dels Museus (DIM) se celebra anualment el 18 de maig. És un esdeveniment organitzat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de la societat.

I coincidint amb el DIM, el dissabte 20 de maig es celebra La Nit dels Museus. Una oportunitat única i diferent de veure i gaudir del museu. A partir de les 20h no tanquem les portes! I obrim el museu fins que és negra nit i organitzem activitats per apropar el públic a les sales del museu.

• A les 20h realitzarem un taller familiar de cuina mediterrània on farem pizzes! Una activitat per conèixer la riquesa dels productes que configuren la dieta mediterrània i on elaborarem una recepta culinària, d’una manera pràctica i participativa, utilitzant el material i les eines de la professió.
  • A les 21h tindrem l’artista Guillermo Basagoiti que ens acompanyarà per la seva exposició i ens mostrarà el seu treball més íntim de l’exposició que es pot veure en aquests moments a l’Espai Montgrí del museu. Epigènesi, un espectacle on la fusta, certes formes geomètriques i el color blau cobalt són els protagonistes.
  • A les 22h hi haurà una visita musicada per les sales del museu amb el grup LES NOVES CARIÀTIDES. Amb veus, panderos i altra artilleria sonora, Gemma Pla i Mireia Mena, desembolicaran els regals preciosos que la música popular i les veus del poble generosament ens ofereixen. N'obren el calaix i se n'admiren. Hi juguen. Hi ballen. Les cariàtides no volen restar immòbils davant tanta vida.
I per tots aquells que ens acompanyin aquesta nit rebran un llibre de regal.

Totes les activitats del dia 20 de maig són gratuïtes però cal inscripció prèvia ja que hi ha places limitades. Us podeu inscriure al correu Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la