Juliol 2017
week 26 1 2
week 31 31
Inauguració exposició Els paisatges a la taula
paisatges taula cartellEl Museu de la Mediterrània inaugura, aquest divendres 28 d'abril a les 20h, l'exposició Els paisatges a la taula. Aquesta mostrarà com la globalització ha transformat la nostra manera de produir i consumir, i com ha afectat en la varietat de productes que actualment trobem a les nostres taules.

L'exposició podrà visitar-se fins el 5 de juny a l'Espai Baix Ter del Museu de la Mediterrània.

“La cuina d’un país és el seu paisatge posat a la cassola”, va dir l’escriptor Josep Pla. I és que fins fa escasses dècades les nostres taules s’omplien, amb més o menys abundància, i amb més o menys diversitat, dels aliments produïts en el nostre territori.

La Xarxa de Museus d’Etnologia –que lidera el Museu d’Història de Catalunya– presenta la seva primera exposició, Els paisatges a la taula, de caràcter itinerant, amb l’objectiu de mostrar l’evolució de la gastronomia catalana al llarg de la història. L’exposició, ens apropa a la gran varietat de recursos que ha caracteritzat la cuina del nostre país, reflex de la diversitat geogràfica del territori. També fa referència a la pèrdua important del coneixement local i tradicional provocada per la globalització, així com la modificació dels aliments que trobem als mercats i botigues i, per tant, els canvis produïts a les varietats dels productes i sabors de la nostra cuina.

A través de cinc àmbits diferents, l’exposició intenta comprendre de quina manera es retroalimenten els conceptes de paisatge i taula per tal d’articular i mantenir el patrimoni alimentari a Catalunya.

Com a conclusió, s’hi podrà veure un documental realitzat a partir de diverses converses entre productors i elaboradors de cada territori, fruit del treball de camp dut a terme per a fer l’exposició.