Maig 2017
week 22 29 30 31
XI Jornada de Política Internacional
politica internacionalEl proper dissabte 11 de març es portarà a terme al Museu de la Mediterrània la XI Jornada de Política Internacional.

En aquesta edició la jornada que porta per títol "Un món canviant" vol aportar una reflexió davant la situació de canvi que viu el món.

Ens trobem davant uns dubtes i unes incerteses que fan trontollar els sistemes vigents i encarem un 2017 que pot ser el present de més canvis. Noves eleccions dins Europa amb una extrema dreta que truca a la porta a França, Holanda i Alemanya; i amb el Brexit com a marc de fons. Nous escenaris sorgits d’un territori de conflicte com l’Orient mitjà amb la guerra de Síria com a element destacat. Consolidació d’actors com la Xina, Rússia i Turquia. Nous perills esdevinguts del desmembrament de jihadismes i sorgiments de múltiples ramificacions. I un nou i inclassificable president dels Estats Units, Donald Trump.

Molts canvis que donaran peu a noves aliances, vells enfrontaments, futurs incerts. Un món canviant que encetarà una nova era que ningú sap descriure ni predir.

Aquests temes i molts d'altres vinculats a la política internacional seran debatuts el dissabte 11 de març a la XI Jornada de Política Internacional, una jornada que té com a objectiu fer de Torroella de Montgrí un punt de referència on debatre aspectes rellevants de la política internacional que afecten i són d'interès dels ciutadans i ciutadanes del nostre país.

PROGRAMA

10.15 h Benvinguda a càrrec de Gerard Cruset, director del Museu de la Mediterrània, Josep M Rufí, alcalde de Torroella de Montgrí.

10.20 h Introducció de la jornada a càrrec de Josep Martinoy, periodista i regidor de l'Ajuntament de Torroella de Montgrí

10.30 h Ponència "El debat sobre el futur d'Europa. Els cinc punts del president Junckers" a càrrec de Ferran Terradelles, director Representació de la Comissió Europea a Barcelona.

10.45 h Conferència "La visió institucional del Brexit", a càrrec de Lloyd Milen, cònsol del Regne Unit a Barcelona.

11.15 h Conferència "Com queden les relacions entre la Unió Europea i els EUA?", a càrrec d'Eliseo Oliveras, analista de El Periódico, expert en temes europeus i internacionals.

11.50 h Pausa

12.10 h Conferència "Els reptes de la Unió Europea i els efectes del Brexit", a càrrec de Josep Maria Terricabras, diputat al Parlament Europeu i membre P.E. per al control de la negociació del Brexit.

12.45 h Conferència "La política de veïnatge de la UE. Són Rússia i Turquia part d'Europa?", a càrrec de Jordi Xuclà, Diputat al Congrés i membre de l'Assemblea del Conell d'Europa.

13.20 h Debat amb els ponents, moderat per Xavier Ferrer, economista i politòleg. President del Consell Català del Moviment Europeu.