Juliol 2017
week 26 1 2
week 31 31
Inauguració exposició Joan Fuster, una mirada personal
cartelljoanfusterwebEl Museu de la Mediterrània inaugura, dissabte 28 de gener a les 18 h, l'exposició Joan Fuster, una mirada personal. L'exposició neix de la voluntat de rendir homenatge al pintor torroellenc, en el centenari del seu naixement (25 de gener de 1917). La mostra té la particularitat que serà un recorregut per la trajectòria artística de Joan Fuster a partir de les obres que la família custòdia.

L'exposició podrà visitar-se fins el 24 d'abril a l'Espai Baix Ter del Museu de la Mediterrània.

L'exposició mostrarà el Joan Fuster més aquarel·lista i popular, destacant les seves magnífiques marines i els seu Empordà però també s’hi podrà trobar pintura a l’oli, acrílic, fresc i dibuix. Diferents tècniques que va anar adquirint i practicant, pinzellada a pinzellada. Evidentment, l’exposició també abandonarà el realisme de paisatge per endinsar-se en l’estrambotisme, el seu món oníric i fantasiós d’allò extravagant i rar.

Sabem que Joan Fuster no va voler encasellar-se mai en una sola disciplina, sinó que li agradava presentar-se com un home transversal, del renaixement, curiós i entusiasmat. En aquest sentit, l’escultura, l’escriptura i la música també seran present a l’exposició.

Una exposició coordinada per l’historiadora de l’art Anna Otero i que ha tingut la complicitat i el total suport de Josep Fuster, el fill d’en Joan, i de tota la família que s’ha bolcat en cos i ànima en aquesta exposició. Una mostra que des del Museu de la Mediterrània vol que es converteixi en una mirada personal de cadascú de nosaltres cap a l’obra d’aquest gran artista torroellenc. I que serveixi com un homenatge en aquest any de celebració del centenari del seu naixement.