Maig 2017
week 22 29 30 31
Fer de Músic, documentant la història dels músics de Catalunya
ferdemusicwebEl Museu de la Mediterrània continua documentant la història dels músics de Catalunya amb el projecte Fer de Músic.

Dissabte 21 de gener a les 18h, al Museu de la Mediterrània tindra lloc la primera sessió del projecte on es visualitzaran les entrevistes realitzades durant el 2016 a quatre personatges històrics de les cobles orquestres.

El projecte Fer de Músic, de recuperació de la memòria dels músics, és coordinat pel músic Jordi Molina i el Centre de Documentació del Museu de la Mediterrània, al llarg del 2016, ha continuat la seva feina de recuperar la memòria oral dels personatges històrics de les cobles – orquestres del nostre país. Els músics d’aquestes formacions catalanes, nascudes a les comarques de l’Empordà a mitjans segle XIX, han estat testimoni excepcional de la transformació de les nostres festes populars, els canvis en la societat i en general espectadors privilegiats del pas de la nostra història. Ara, el projecte Fer de Músic, recupera la seva veu, les seves vivències, la seva memòria, i per una banda ho custòdia i per altra ho difon a tot el públic.

Personatges històrics del 2016
Fa temps que el projecte Fer de Música va deixar de ser un projecte local per convertir-se en un projecte de país. Cada any es volta per tot el país per anar buscar aquells personatges que ens poden explicar coses rellevants i importants a salvaguardar. Els músics entrevistat el 2016 foren:

Jaume Vilà i Figueres (Cornellà del Llobregat, 1949). Instrumentista de tenora. Ha format part de les cobles Principal del Llobregat, Principal de la Bisbal i Ciutat de Barcelona, així com de la Banda Municipal de Barcelona. Professor de tenora al Conservatori Superior de Barcelona i al Conservatori del Liceu, ha estat mestre de tota una generació de tenoristes.

Jordi Leon i Royo (Barcelona, 1952). Instrumentista de flabiol, compositor i director. Com a instrumentista ha format part de les cobles Principal del Llobregat, Ciutat de Barcelona, i de la Banda Municipal de Barcelona. Ha dut a terme importants treballs de recerca del flabiol i és responsable de l'oficialització dels seus estudis. Ha estat director de la Cobla Sant Jordi (1983-2007) i de la cobla La Principal del Llobregat.

Enric Rigau i Prats (Cassà del la Selva, 1948). Instrumentista de contrabaix. Ha format part de les cobles Catalunya i Principal de Llagostera i com a contrabaix solista de l'Orquestra Simfònica de Barcelona durant més de 45 anys. També ha estat professor de contrabaix als Conservatoris de Girona i Badalona i també a les escoles de cobla de Blanes i Reus.

Antoni Gadea i Reduan (Figueres 1950). Instrumentista de bateria. Va formar part de l'orquestra Ritmos, del grup Mauné i els seus Dinàmics, de l'Orquestra Maravella, de l'Orquestra Xavier Cugat, de l'Orquestra Gerunda i del grup Metropol.