Maig 2017
week 22 29 30 31
Taula rodona les explotacions del vaquí al Baix Ter
vaquesDivendres 2 de desembre a les 19 h, tindrà lloc a l'Auditori del Museu de la Mediterrània, una Taula rodona sobre les explotacions del vaquí al Baix Ter.

Una taula rodona per donar veu a aquelles persones que han treballat, conviscut, patit, gaudit de les explotacions de vaquí a casa nostra.
Amb l'objectiu de recordar històries i anècdotes, explicar quin és el present d’aquest animal i donar veu a tots els que tenen records relacionats amb aquest tema. Al finalitzar l'acte hi haurà una degustació de productes làctics de la mà de Llet Nostra.

Aquesta és una activitat paral·lela a l'exposició que ha organitzat l’Associació de Masos de Torroella i l’Estartit a la Capella de Sant Antoni "Les vaques de llet, una activitat que ens deixa".

Al Baix Ter la pagesia al llarg del segle XX ha estat molt relacionada amb el món de la vaca. Molts dels masos del territori s’han dedicat en menor o major mesura a la producció lletera. Ara, entrat el segle XXI les vaques han anat desapareixent del nostre dia a dia i en comptades ocasions, més enllà de l’imaginari col·lectiu, en podem trobar en granges i masos.