Octubre 2017
week 39 1
week 44 30 31
Programa IV Fòrum de Recerca del Baix Ter
bellcaireEl 19 de novembre, de 10 a 14 h, tindrà lloc al Castell- Palau de Bellcaire d'Empordà el IV Fòrum de Recerca del Baix Ter, organitzat pel Centre de Documentació del Montgrí, Illes Medes i Baix Ter del Museu de la Mediterrània i l'Ajuntament de Bellcaire d'Empordà.

Enguany s'obrirà el Fòrum amb la conferència inaugural d’Eduard Carbonell, sobre Les pintures de Sant Joan de Bedenga; i tot seguit, s'iniciaran les comunicacions, breus de 10 minuts cadascuna, on 10 investigadors exposaran les seves recerques. Deu treballs multidisciplinars relacionats amb la geografia, la història o el medi ambient del territori del Baix Ter a càrrec de d’Àgata Colomer, Anna M. Anglada, Dídac Jordà, Guillem Sobrepera, Joan Badia, Jordi Bou, Josep M. Escalona, Miquel Jover, Sandra Bisbe i Santi Ramos.

Consultar programa IV Fòrum de Recerca del Baix Ter

Dissabte 19 de novembre a Bellcaire d’Empordà (Castell-Palau de Bellcaire)

10:00 h Benvinguda
10:15 h Conferència inaugural: Eduard Carbonell. Les pintures de Sant Joan de Bedenga.

10:40 h Comunicacions:
- Àgata Colomer. La Pletera, a l’equador del procés de restauració.
- Josep M. Escalona. El nou orgue de Torroella de Montgrí: l’antic orgue de Montserrat.

11:00 h Pausa

11:30 h Comunicacions:
- Joan Badia. El monestir de Sant Pau de Fontclara (segle IX).
- Miquel Jover. Els turons de la plana del Baix Ter: una àrea important per als briòfits.
- Sandra Bisbe. La Guerra de l'arròs: recerca i localització dels espais en format de visita guiada.
- Jordi Bou. Cartografia de detall dels hàbitats del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter (1:10.000).
- Dídac Jordà. La gestió de l'aigua a Catalunya: beneficis i perjudicis per al Baix Ter.
- Anna M. Anglada. Música sense perdre l'Oremus: el cas de la Minerva de Torroella (s. XVIII).
- Santi Ramos. La gestió i conservació de la biodiversitat terrestre del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter.
- Guillem Sobrepera. Memòria gràfica del Castell-Palau de Bellcaire.

14.00 h Cloenda