Setembre 2017
week 35 1 2 3
week 39 25 26 27 28 29 30
Conferència sobre la vinya al Montgrí
Foto vinya al MontgríEl dissabte 22 d'octubre a les 18 h, tindrà lloc al Museu de la Mediterrània la conferència: "La vinya al Montgrí", a càrrec de Lurdes Boix i Mariona Font, del Museu de l'Anxova i la Sal de l'Escala.

Us convidem a una conferència on es presentarà el treball que han impulsat des del Museu de l’Anxova i la Sal de l’Escala i on ha col·laborat el Museu de la Mediterrània per tal de recuperar la memòria oral vinculada a la vinya a partir d’entrevistes a personatges que encara han cultivat al Montgrí i a aquells que ho estan fent.

En el marc d'aquesta confèrencia, hi haurà la presentació del llibre "Un mar de vinyes. El conreu de la vinya i el vi a Empúries, l'Escala i el Montgrí" i la projecció d'una part del documental que recull la memòria oral vinculada a la vinya al Montgrí.

Al finalitzar la conferència hi haurà una degustació de vins que actualment s'elaboren entorn del Massís Montgrí.

El Massís del Montgrí al llarg de tota l’època moderna va esdevenir un espai llargament ocupat per l’agricultura. L’olivera i la vinya formaven part del seu paisatge. Amb l’atac de la fil·loxera a França es va intensificar en bona mesura el cultiu de la vinya a la zona del Montgrí, i molta gent va cultivar-ne a casa nostra. L’arribada de la fil·loxera va ser l’inici d’un declivi de la vinya al Montgrí fins a quedar gairebé abandonada. Tot i això al llarg del segle XX hi ha hagut diversos productors individuals que han conservat el seu cultiu i l’han fet arribar als nostres dies.