Setembre 2017
week 35 1 2 3
week 39 25 26 27 28 29 30
Inauguració exposició "Mar/e/velles del no res"
Nuria IglesiasEl Museu de la Mediterrània finalitza el primer cicle d'art Camins Propers comissariat per Mar Serinyà amb la inauguració de l'exposició Mar/e/velles del no res de Núria Iglesias Rodríguez (Susqueda, 1986). Aquesta mostra que es podrà veure a l'Espai Montgrí del Museu de la Mediterrània fins al 24 d'octubre s'inaugurarà el divendres 2 de setembre a les 19h

L'exposició ens mostrarà el recull del procés d'investigació artística duta a terme al Cap de Creus entre el 2015 i el 2016 per aquesta artista multidisciplinar i que es centra en l'expressió del cos com a narrador directe de l'experiència íntima d'un viatge cap a la Mar Mediterrània. A través d'aquesta narrativa que sorgeix del cos, l'artista se submergeix en l'ordre simbòlic de la realitat quotidiana. Així doncs, la poètica d'aquest recull esdevé el coneixement intuïtiu de quelcom que va més enllà de la identitat de l'artista. A través de les arts plàstiques i corporals (dansa, teatre,...) fa visible allò més intern i íntim esdevenint el coneixement intuïtiu d'allò̀ macroscòpic i universal.

Entre les peces que s'exposaran s'hi podran visionar la trilogia de vídeo-moviment 'Diàlegs de tramuntana', tres peces de collage i so de la sèrie 'El silenci de la sal' i d'altres peces vinculades a l'escriptura, la plàstica i la performance.

Núria Iglesias Rodríguez, és una artista multidisciplinar provinent del teatre i la dansa però que per aquesta exposició ens mostrarà un seguit de peces visuals i plàstiques vinculades amb la Mediterrània. La Núria és una investigadora que utilitza el seu cos, la intuició, l'experiencia vital i l'art per respondre's preguntes que li remouen l'ànima.

Amb aquesta exposició el Museu de la Mediterrània clourà el nou cicle d'exposicions d'art contemporani encetat aquest 2016 que s'ha portat a terme a l'Espai Montgrí. Quatre propostes diferents però que s'han sustentat sobre una mateixa base, artistes que han treballat amb aquells elements presents a la nostra terra