Octubre 2017
week 39 1
week 44 30 31
Conferència “Imatgeria festiva. Festa i identitat”
drac torroellaEl proper dimarts 23 d'agost, a les 19 h es podrà gaudir al Museu de la Mediterrània de la conferència Imatgeria festiva. Festa i identitat a càrrec de Xavier Cordomí.

Aquesta conferència s'emmarca dins els actes de la Festa Major de Torroella de Montgrí al Museu de la Mediterrània, i amb una clara voluntat de difondre i aproximar a la gent aquells aspectes més vinculats a la cultura popular i a la imatgeria festiva.

Xavier Cordomí exposarà els orígens, funcions i tipologies de l'imaginari festiu de Catalunya, repassant les principals figures de Catalunya en un primer moment tot centrant-se a posteriori en el cas de la rica i històrica tradició dels gegants i resta d'imatgeria de Torroella de Montgrí.

Xavier Cordomí és director de la Casa dels Entremesos de Barcelona i d'actes tradicionals per al servei de Festes de l'Institut de Cultura de Barcelona. Ha estat fins fa poc president de la Federació d'Entitats de Cultura Popular i Tradicional de Barcelona Vella i és president de l'Associació de Festes d ela Plaça Nova. Exerceix la direcció artística dels actes tradicionals de les festes de la Mercè i de Santa Eulàlia, del Corpus i del Carnaval històric de Barcelona.

Aquesta conferència la podeu completar amb l'article que ha escrit Xavier Cordomí a número 6 del Montgrí Cultura.