Maig 2017
week 22 29 30 31
Capvespres musicals a la terrassa del Museu
Cartells Capvespres 01El Museu de la Mediterrània us convida a un cicle de tres concerts de petit format a la terrassa del Museu, "Capvespres musicals", quan la calor baixa i la marinada de les tardes d'agost deixa passar la frescor de la Mediterrània.

Una nova proposta musical estiuenca i desimbolta per als vespres d'estiu, en un espai on podrem descobrir secretament les propostes personals més interessants de l'escena actual de la música d'arrel.

Els concerts, tots tres gratuïts, tindran lloc durant el mes d'agost: el dimecres 3 ("Vins i versos dispersos", amb Mireia Mena i Carles Belda), el dimarts 9  ("Soroll Blanc ", amb Carol Durán) i el dimecres 17 ("Fil de coure", amb Rusó Sala), tots ells a les 20 h de la tarda a la terrassa del pati de Can Quintana.

MenaBeldawebCançó amb text improvisat: "Vins i versos dispersos" amb Mireia Mena i Carles Belda
Dimecres 3 d'agost, 20 h
Com sona un vi? Quines paraules i emocions el poden acompanyar? Us convidem a gaudir d'una descoberta de la terra empordanesa a través dels seus fermentats més deliciosos, maridats amb versos dispersos, creats a partir del joc de la improvisació amb text: poesia rústica i propera, d'allò que passa en aquell precís moment. O del que sempre ha passat. Amb bouquet de nyacra, romanço, jota o rumba, segons escaigui.

Amb els glosadors Carles Belda i Mireia Mena. I per fer-nos tastar els vins, Marta Arenas.

carolweb"Soroll blanc", amb CAROL DURÁN
Dimarts 9 d'agost a les 20 h
Les músiques d'arrel i el flamenc s'entrellacen a través de temes propis que beuen de la tradició. Cançons pop amb aires folk. Balades i llegendes de la Mediterrània amb un prisma actual. Històries de prop amb regust d'ahir. Melodies que viatgen entre estils i gèneres. El so de la veu, del fiddle i de la guitarra flamenca es fondran en un soroll quotidià en el qual tot es barreja sense complexos.

Carol Durán (violí i veu) i Toni Porcar ( guitarra flamenca)

rusoweb"Fil de coure", amb RUSÓ SALA
Dimecres 17 d'agost a les 20 h
Considerada una de les veus més singulars i íntimes del panorama musical actual, Rusó Sala crea música d'autor(a) mediterrani(ània). Fil de coure és el seu tercer treball, un viatge on veu i guitarra forgen sons de la nostra Mediterrània: aires mariners o de bressol, crits d'amor o planys de solitud, ecos de melodies antigues o la música dels seus poemes actuals. Una experiència que ens (re)connectarà amb la cançó d'autor més pura i més nostra, sense artificis, nua i delitosa.

Rusó Sala (veu i guitarra) i Caterinangela Fadda (guitarra).