Setembre 2017
week 35 1 2 3
week 39 25 26 27 28 29 30
Sortida amb Joan Badia, descoberta d'Albons i Sant Grau
Castell dAlbonswebEl Museu de la Mediterrània organitza en el marc del cicle Apropem-nos al Baix Ter, una sortida de descoberta del territori proper. Serà el diumenge 12 de juny, de 9 a 13 h, de la mà de l'historiador local, Joan Badia, per a descobrir el poble d'Albons i l'ermita de Sant Grau.

A la divisòria entre l'Alt i el Baix Empordà, Albons, es troba en terra de frontera. Emplaçat al cim d'un puig que havia estat rodejat per estanys i maresmes, Albons era lloc del comtat d'Empúries. De la mà de l'amic i expert Joan Badia descobrirem les cases més antigues a l'entorn del castell i de l'església i passejarem pels indrets més amagats del poble.

Tot seguit, i allunyant-nos una mica de la població ens acostarem fins a l'Ermita de Sant Grau. Aquesta modesta capella romànica es dreça a mig camí del Puig Segalar, enmig de boscos de pins i alzines. Amb una estructura romànica original del segle XI i remodelada de manera important al segle XVIII, descobrirem un petit tresor que es venerat en aplec cada 13 d'octubre pels vilatans de les rodalies.

Una jornada per continuar descobrint el patrimoni cultural del territori!

Aquesta activitat és gratuïta però hi ha places limitades, per aquest motiu cal inscripció prèvia mitjançant el telèfon 972 75 51 80 o el correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

Punt de Trobada: a les 9.00 h davant l'Auditori Teatre Espai Ter
Desplaçament amb vehicles particulars fins el punt de la visita.