Juliol 2017
week 26 1 2
week 31 31
Inauguració exposició "Sóc lloc. Empordà Contemporani"
Sóc LlocEl divendres 20 de maig (19h) s'inaugura al Museu de la Mediterrània una nova exposició del cicle Camins Propers. Aquesta vegada i amb el títol Sóc lloc. Empordà Contemporani es presenta una exposició sorgida de la mescla del material fotogràfic de diversos joves fotògrafs molt diversos entre ells i un poeta. Una unió que aconsegueix crear un discurs molt particular a partir de la visió de gent que ha crescut, viscut i sentit el territori que fotografia per anar més enllà de l'Empordà de postal que es coneix. Un discurs que ens proposa endinsar-nos a un Empordà plural, de rica diversitat, i allunyat dels tòpics que tenim fixats a la retina.

Cada fotografia que s'exposarà amaga una història particular que ens portarà per una ruta molt personal però que a la fi desembocarà en un camí comú per on transiten i parlen totes elles plegades. Fotografies fresques, disposades d'una forma rebel per presentar-nos una visió atípica de l'Empordà que no ens deixarà indiferents. Perquè és un Empordà conegut, és el nostre lloc.

Els autors de les fotografies de l'exposició són Arnau Elias, Alba Yruela, Mireia Tor, Lluís Tudela, Salvi Danès, Emma Llensa, Mònica Figueres, Helena Roig i Marta Verhayen. I els textos poètics són obra de David Casadellà.

Un projecte que no recull imatges icòniques de l'Empordà, sinó que pretén mostrar com els artistes despullen el seu sentiment de pertinença i l'efecte que provoca quan es connecta amb peces que tenen la mateixa voluntat. Estem parlant de ressaltar la relació íntima amb el territori en vàries dimensions.