Maig 2017
week 22 29 30 31
Concurs imatge identificativa Festa Major de Sant Genís
Festa MajorL'Ajuntament de Torroella de Montgrí ha convocat un concurs d'idees per escollir la imatge identificativa de la Festa Major de Sant Genís de Torroella de Montgrí.

Aquesta iniciativa s'emmarca en la voluntat de l'Ajuntament de millorar la projecció i difusió de la festa, reforçant-ne la seva imatge com un període de l'any amb personalitat pròpia, durant el qual es cristal·litza, en gran manera, l'expressió cívica i cultural de la vila. També es vol potenciar seus els valors com a element de projecció exterior de la vila i de dinamització en àmbits on la vila excel·leix, com són els de la cultura, la música i les arts escèniques.

Amb aquesta finalitat es considera de molta utilitat disposar d'una identitat visual pròpia que englobi el concepte de la festa major, des del seu vessant més institucional, al més etnològic i festiu. Aquesta identitat visual ha d'ajudar a construir una marca que reforci el caràcter d'aparador i de dinamitzador cultural i cívic de Torroella de Montgrí.
(Consulta les bases del concurs)

Festa Major1L'encàrrec final per elaborar el manual d'identitat visual es realitzarà a una empresa o a un professional de la imatge, el disseny gràfic i la publicitat. No obstant això, i com a pas previ per formalitzar l'encàrrec, l'Ajuntament convoca aquest concurs d'idees per escollir l'element o els elements visuals d'identificació (logotip, grafotip, marca, isotip, isologotip...) de la Festa Major de Sant Genís de Torroella de Montgrí, a partir del qual es desenvoluparà el manual.

En aquest sentit, atenent al caràcter transversal i participatiu de la festa, la creació de la nova identitat visual de Sant Genís es farà a través d'un concurs obert perquè tothom, professionals i no professionals, puguin fer les seves propostes. Per això, s'han establert dues categories de participació: a) professionals i b) no professionals. En el cas que l'opció guanyadora sigui una idea de l'apartat b) no professionals, l'Ajuntament procedirà a encarregar el seu disseny final, amb les adaptacions i els ajustos que calguin, i el corresponent manual d'identitat visual, a un professional, a partir de la proposta guanyadora.

Per aquest concurs es destinarà un premi de 2.000 euros (500 per al guanyador del concurs d'idees i la resta per a l'elaboració del manual d'identitat corporativa). Cal remarcar que en cas que l'opció guanyadora no sigui d'un professional, l'encàrrec del manual es farà al professional o empresa que millor valoració hagi obtingut en el concurs.

Amb aquest procediment es pretén promoure la participació transversal de totes les persones amb inquietuds i idees i, per tant, s'ofereix l'oportunitat que qualsevol persona pugui participar al concurs d'idees, sense necessitat que aquesta disposi de coneixements de disseny previs.

Festa Major2Els participants podran presentar les seves propostes fins al 6 de juny. Després, un jurat les valorarà i n'escollirà tres, que se sotmetran a votació popular. Les propostes seleccionades i una mostra de les presentades al concurs s'exposaran a la Capella de Sant Antoni de Torroella de Montgrí del 17 al 27 de juny de 2016, on hi haurà una urna per recollir els vots.

L'Ajuntament vol reforçar el nom "Sant Genís" com a element identificatiu i distintiu de la Festa Major de Torroella de Montgrí. L'objectiu de l'Ajuntament és que, a llarg termini, el nom Sant Genís o Festa Major de Sant Genís pugui identificar ràpidament la Festa Major de Torroella de Montgrí, fins i tot en absència del topònim "Torroella de Montgrí".