Maig 2017
week 22 29 30 31
El projecte Fer de Músic viatge a Castelló d'Empúries
foto fer de músicEl projecte "Fer de Músic" serà el protagonista d'un acte, lligat a les activitats de Sant Jordi, de la Vila de Castelló d'Empúries.

Divendres 22 de d'abril, a les 19h
, es presentarà i projectarà a la capella de Santa Clara de Castelló d'Empúries el documental: "Personatges històrics de les Cobles orquestres".

L'interès ha vingut donat per les darreres entrevistes de recuperació de la memòria oral de músics de les Cobles Orquestres, realitzades per Jordi Molina a tres musics de Castelló d'Empúries. Aquest document és un material extraordinari que explica en primera persona unes vides lligades a la música, que té un caracter local però que és exportable universalment.

El documental "Personatges històrics de les Cobles orquestres", produït pel Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, recull les entrevistes a tres músics castellonins: Albert Teixidor i Casanovas (Castelló d'Empúries, 1936), Josep Joli i Blanch (Castelló d'Empúries, 1931) i Pere Cortada i Carbonell (Castelló d'Empúries, 1940).

L'acte anirà a càrrec del músic Jordi Molina, coordinador del projecte "Fer de músic", el qual pretén recuperar i donar a conèixer a través de la memòria oral la feina dels músics de les cobles-orquestres. Un projecte que des de fa set anys es porta a terme el Museu de la Mediterrània i que compta amb el suport de la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals de la Generalitat de Catalunya.

Per concloure l'acte la cobla Castellonina, la cobla de l'escola municipal de música Antoni Agramont, interpretarà un parell de sardanes i hi haurà un piscolabis pels assistents.