Setembre 2017
week 35 1 2 3
week 39 25 26 27 28 29 30
Jornada de la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana
image Museu de LloretEl Museu de la Mediterrània participarà en la jornada "És el patrimoni cultural un reclam turístic?", organitzada per la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana, de la qual forma part.

La jornada a debat tindrà lloc el proper dimecres 27 d'abril, a la Sala d'actes de la Casa de la Cultura de Lloret de Mar.

En la societat actual les demandes turístiques estan canviant. Els museus, que també s'han d'adaptat a les necessitats actuals, totalment transversals, són una part important en la societat per la que han estat creats i són una eina de promoció i coneixement del territori que els envolta.

El model de turisme tradicional de sol i platja que és el que ha funcionat en el nostre territori des dels anys 50, s'ha d'anar especialitzant per tal d'adaptar-se a les noves motivacions turístiques que demanden els nostres visitants, més vinculades a "l'autenticitat" dels territoris.

Amb l'objectiu de posar aquestes qüestions sobre la taula, la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana ha organitzat pel proper dimecres 27 d'abril a Lloret de Mar el primer debat que abordarà questes qüestions, amb la intenció de crear una plataforma de treball on els professionals vinculats amb el món del patrimoni cultural i els de turisme puguin interactuar de manera transversal amb l'objectiu principal de vincular a les institucions i les empreses que gestionen ambdós àmbits. El debat s'organitza a Lloret amb la col·laboració del Museu del Mar i la Unitat de Patrimoni Cultural de l'Ajuntament de Lloret.

Descarregar el programa de la Jornada