Octubre 2017
week 39 1
week 44 30 31
El Dia Internacional de l’Art torna a Torroella
Dia Internacional Art 2016El 2011 la UNESCO va declarar el 15 d'abril Dia Internacional de l'Art, amb motiu de la commemoració del naixement de l'artista renaixentista Leonardo da Vinci, que va néixer el 15 d'abril de 1452. Des de fa tres anys el Museu de la Mediterrània s'ha unit a la iniciativa promoguda i coordinada pel Bòlit, Centre d'Art Contemporani de l'Ajuntament de Girona per celebrar aquest dia que té com a objectiu apropar el món de les arts visuals a la ciutadania i fer visible l'activitat creativa del territori.

Aquest any, el cap de setmana del 16 i el 17 d'abril, la província de Girona acollirà de nou activitats diverses per celebrar el Dia Internacional de l'Art. Enguany hi hauran més d'una seixantena de propostes, hi participaran 56 entitats i 4 artistes i es portaran a terme en 18 municipis gironins diferents, un d'ells serà Torroella de Montgrí.

Amb la finalitat comuna d'emplenar els carrers del territori d'art i de cultura en aquesta gran festa que se celebra en l'àmbit internacional, s'ha organitzat un ampli i divers programa d'activitats multidisciplinàries, gratuïtes i aptes per a tots els públics, com itineraris d'art, propostes gastronòmiques, performances, projeccions, xerrades, exposicions o jocs.

A Torroella de Montgrí el dissabte 16 d'abril, a les 18h, es presentació l'exposició "Magnetisme animal" a l'aula d'arts plàstiques. I el diumenge 17 d'abril a les 12h, a la plaça de la vila, i vinculada a l'exposició "La pervivència de la vida" de Fina Miralles que es pot veure al Museu de la Mediterrània, Mar Serinyà ha preparat una performance titulada "COR" i realitzada pels alumnes de "Com sona l'ESO" de l'IES Montgrí.

Aquesta iniciativa compta amb el suport de la Diputació de Girona i dels Serveis Territorials de Cultura a Girona de la Generalitat de Catalunya.