Gener 2018
week 5 29 30 31
Concurs fotogràfic Com veus... la festa del Carme?
VergecarmeDurant segles, la gent de mar ha venerat els cultes com el de Sant Pere, Sant Elm, i més recentment el de la Verge del Carme, per cercar la seva protecció davant els perills del mar i afavorir l’èxit del treball. En el dia assenyalat, els pescadors i familiars es vestien de gala, anaven a missa, sortien en processó per terra i treien a navegar la imatge de la Verge. Avui la festa s’ha transformat en espai de lleure, amb la participació de tota la comunitat local i també dels turistes. Certes poblacions segueixen la tradició i d’altres hi incorporen a la diada activitats lúdiques, menys relacionades amb les creences i devocions d’ahir. Però la tradició encara s’hi respira...

El Museu Marítim de Barcelona, en col•laboració amb els museus que formen la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana, entre ells el Museu de la Mediterrània,  convoca un Concurs Fotogràfic mitjançant Flickr.

T’agraden les festes? T’agrada la fotografia? Et convidem a participar en aquesta iniciativa per tal de difondre els valors d’aquest patrimoni marítim. Puja les teves fotos a http://www.flickr.com i més endavant vota les que més t’agradin. Se celebrarà un sorteig entre els participants!

Bases del concurs

Més informació de la festa de la Verge de Carme

Foto il•lustrativa cedida per l’Escala. Atenció als crèdits: Joan Lassús. Arxiu Històric de l'Escala