Juny 2017
week 26 26 27 28 29 30
Nadal al museu. Inauguració del pessebre i concert de Nadales
Pessebre3Aquest dissabte 19 de desembre a les 19h, el Museu de la Mediterrània celebra l’arribada d’unes dates molt especials per tothom. Les festes nadalenques arriben i al museu organitzem un acte molt especial per tot la família. Primer de tot, inaugurarem el pessebre del museu que ha realitzat en Josep Mir. Un pessebre de grans dimensions on hi podràs trobar el naixement, un riu amb aigua, cases de suro, i fins i tot una reproducció del castell del Montgrí i de l’infern!

Tot seguit hi haurà un concert a càrrec de l’Estudi XX-COR. Primer cantaran un parell de nadales a la recepció del museu i llavors, a l’auditori, ens oferiran un magnífic concert de Nadal.

Una de les tradicions més arrelades del Nadal i més difoses als països mediterranis és la de muntar el pessebre. La molsa, el suro, els troncs... juntament amb el naixement, els pastors i el caganer formen part de la nostra identitat. Alguns sabien que en Josep Mir, cada Nadal, muntava uns pessebres espectaculars a casa seva, per això el convidàrem a venir a muntar-l’ho al museu. D’aquesta manera tothom podrà gaudir del magnífic treball d’aquest pagès que per aquestes dates es converteix en pessebrista. Una gran obra d’art!

L’estudi XX – COR és un grup vocal de petit format creat l’any 1999. Els seus membres són essencialment estudiants de cant de grau mitjà i superior o cantaires vinculats des de fa anys al món coral amb una gran experiència.

Fundat per Rosa M. Ribera, ha coralactuat a diferents indrets de la nostra geografia i en diversos festivals internacionals: Cap Roig, Cadaqués, Matadepera i Santes Creus, i en espais com el Palau de la Música Catalana i l’Auditori de Barcelona.

Enguany celebra el seu X aniversari i en el repertori del concert del Museu de la Mediterrània, interpretarà uns fragments del Magníficat de J. Rutter amb una versió per a piano i cor, unes obres a cappella del segle XX emmarcades dins del cicle nadalenc i una de les primeres obres que van interpretar en els inicis de la seva fundació del compositor G. Holst.