Desembre 2018
week 48 1 2
week 1 31

Vols estar al corrent de les activitats que fem?

* elements requerits
Vista mensual
Cercar
Fer de Músic
Dissabte, 20. Gener 2018, 18:00
20 de gener fer de músicActe que servirà per presentar les gravacions dutes a terme durant el 2017 del projecte de recuperació de la memòria oral de músics de cobles orquestres.

Aquest any s'han enregistrat entrevistes amb:

Tomàs Bahí i Martí (Corçà 1935). Instrumentista de tible que va pertànyer a les cobles orquestres Amoga, Costa Brava i durant 16 anys a la cobla orquestra Els Montgrins.

Antoni Ros Marbà (L’Hospitalet de Llobregat 1937). Director d’orquestra i compositor. Considerat com el director català més important dels darrers anys, ha dirigit, entre d’altres, l'Orquestra Ciutat de Barcelona, l’Orquestra de RTVE, l’Orquestra Nacional d’Espanya i la Reial Filharmònica de Galícia.

Santi Arisa (Manresa 1947) Instrumentista de bateria i compositor. S’inicia de molt jove en el món de la música com a cantant amb l'Orquestra Club Virginia i l’Orquestra Maravella, per desenvolupar posteriorment una important carrera com a bateria amb grups com Fussion, Pegasus i la Tribu. Ha col·laborat amb la majoria de cantautors catalans, generador de molts projectes nous i va ser el creador de la Sardanova juntament amb la Cobla Els Montgrins.

Josep Maria Serracant (Sabadell 1946) Compositor. Va començar a compondre de manera autodidacta i després sota el mestratge de Josep Maria Bernat. Ha estat l’impulsor de l'associació Músics per la Cobla, entitat que ha promogut molts enregistraments per a cobla i que es dedica a la recopilació d’arxius vinculats al món de la sardana, posseint el més gran arxiu d’aquesta temàtica, amb més de 35.000 partitures.

El Museu de la Mediterrània continua amb aquest projecte de recerca, que pretén recuperar i donar a conèixer, a través de la memòria oral, la feina dels músics de les cobles orquestres (les formacions musicals més antigues del país) que han viscut el canvi en l'ofici, en el seu repertori, en les festes i tradicions, en els costums de la societat... El projecte Fer de Músic, a més de recuperar i difondre la memòria oral, vol ser un espai de reflexió en el món dels músics de les cobles orquestres.

Aprofitant, el benentès, a les 17h, hi haurà una visita guiada al Centre de Documentació, per conèixer l'ample fons musical i sardanístic que custodia. Per apuntar-hi, cal inscripció prèvia: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la .

Activitat gratuïta.
Localització : Museu de la Mediterrània