Març 2017
week 9 1 2 3 4 5
week 13 27 28 29 30 31
'Aquest Nadal, la teva aventura comença al Museu'
Nadalalmuseu1El Museu de la Mediterrània participa en una nova edició de la campanya familiar #NadalalMuseu, del 10 de desembre 2016 al 8 de gener 2017, com a membre de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona.

27 museus de les Comarques de Girona ofereixen activitats, tallers i recorreguts especials adreçats a públic familiar durant les vacances de Nadal. La Xarxa de Museus de les Comarques de Girona impulsa una nova edició de ‘Nadal al Museu’ per promoure les visites familiars aquest Nadal. Sota el lema ‘Aquest Nadal la teva aventura comença al Museu’ es volen promocionar les visites de públic familiar als museus de les comarques de Girona amb premis, jocs i activitats per descobrir tot el seu patrimoni.

Amb aquesta acció es donaran a conèixer les col·leccions dels museus i l’àmplia oferta d’activitats familiars programades en motiu de les vacances de Nadal com tallers infantils, casals de Nadal, pessebres i audicions de música, entre d’altres, i aconseguir que els museus entrin dins l’imaginari familiar com un espai obert, lúdic, amable i acollidor per descobrir durant el període nadalenc.

Nadalalmuseu2Després de l’èxit de la primera edició, es posa en marxa una nova edició de ‘Nadal al Museu’. Els 27 museus integrats a la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona s’uneixen de nou per motivar les visites de públic familiar durant les festes nadalenques. Museus de temàtiques variades com la història, el joc, l’artesania, l’arqueologia, l’etnologia, el medi natural, el mar, la tecnologia, l’art, etc., oferiran als nens i les nenes la possibilitat de passar-s’ho bé a l’hora que visiten el museu, plantejant diferents jocs i activitats als nens i nenes durant la visita.

D’entre totes les activitats especials que s’han programat destaquen, sobretot, els tallers. Des de tallers de reciclatge i de cuina fins a tallers per a crear objectes nadalencs com porta-espelmes, amulets, fanalets, corones, estrelles, calendaris, titelles i inclús felicitacions nadalenques en format audiovisual. També hi haurà molts jocs de pistes en família, contacontes i relats, visites guiades, gimcanes i jocs per gaudir en família. La majoria d’aquestes activitats seran gratuïtes i caldrà incripció prèvia. Es pot consultar la programació especial a la web de cada museu i al dossier de premsa.

A més de tota aquesta programació especial, els nens i nenes, només per assistir al museu, podran participar en el sorteig de diversos premis com un Ipad, un passi familiar anual per visitar tots els museus de la Xarxa i un cap de setmana gratuït a la Vall de Núria que inclou una estada d’una nit d’hotel a la Vall de Núria amb pensió completa i tren cremallera per a quatre persones (dos adults i dos nens), i una visita familiar al Museu Etnogràfic de Ripoll.

Nadalalmuseu3
El dia 15 de gener s’anunciaran al web www.nadalalmuseu.com les persones guanyadores del sorteig.
L’esdeveniment també serà present a les xarxes socials amb el hashtag: #NadalalMuseu

QUÈ PROPOSEN ELS MUSEUS ALS NENS i NENES?
Ser herois i heroïnes per un dia!
Els museus volen animar i fer més entretinguda i divertida la visita dels nens i nenes als 27 museus que conformen la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona durant el Nadal.

Per aquest motiu els museus permetran als petits ser herois i heroïnes per un dia. Quan arribin al museu rebran un antifaç. A través d’aquest antifaç, estem segurs que els nens i les nenes veuran el museu amb uns altres ulls… i el podran explorar i descobrir com veritables súper-herois i súper-heroïnes!
Els museus els hi plantejaran jocs i recorreguts especials, com buscar les figures del pessebre amagades a les vitrines del museu o trobar objectes actuals al costat dels seus avantpassats, entre moltíssimes altres propostes, que convertiran la visita al museu amb tota una experiència.
A l’acabar la visita, els nens i nenes rebran un premi. Aquest premi serà una enganxina de Súper-Heroi i Super-Heroïna dels Museus que es podran endur a casa juntament amb l’antifaç.
Aquest antifaç, a més, tindrà un codi, amb el qual podran entrar al sorteig dels fantàstics premis que hem comentat.

Al final de la visita, també podran fer-se una fotografia amb un gran globus de còmic i, si volen, compartir-la a les xarxes amb l’etiqueta #nadalalmuseu.