El rebost altmedieval de Fontanilles

V Desenterrant l'Empordà

dijous, 29 de febrer | 19:00 h

Organitza: Museu de la Mediterrània

Col·labora: Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Girona

La troballa casual d’unes estructures arqueològiques posades al descobert durant les obres d’adequació i ampliació del vial d’entrada a l’est del poble de Fontanilles, va motivar endegar una excavació arqueològica d’urgència que es va dur a terme a finals de l’any 2020. Aquesta intervenció, finançada per la Direcció General del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura, va permetre excavar i documentar un conjunt de 43 dipòsits retallats al subsol, de planta circular i de poca profunditat, amb material arqueològic que ens ha permès datar-los en època altmedieval, entre els segles IX i XI. Gràcies a la distribució de les estructures documentades durant l’excavació es pot afirmar que a la zona hi havia d’haver una concentració més elevada d’aquesta tipologia de fosses que s’estendrien al llarg de tota la zona de llevant de la població, fet que permet interpretar-la com una gran zona d’emmagatzematge del poble de Fontanilias.

Laia Muntaner Tost, arqueòloga, llicenciada en Història i màster en Estudis Històrics d’època moderna per la Universitat de Barcelona, és professional de l’arqueologia des del 2012, treballant en diversos jaciments de la província de Girona, principalment a la Ciutat Ibèrica d’Ullastret, al castell de Juià i al poblat ibèric de Castell a Palamós i en d’altres intervencions preventives de caràcter privat.

Ferran Codina Falgàs és arqueòleg llicenciat en Història de l’art i màster d’especialització en gestió del patrimoni cultural per la Universitat de Girona. Professionalment, s’ha dedicat a l’arqueologia intervenint en diversos jaciments de la província de Girona, especialment a la Ciutat Ibèrica d’Ullastret, als Castells de Palagret (Celrà) i Juià i a l’església de Santa Maria del Palau. També ha desenvolupat treballs de divulgació i inventari de patrimoni local. Actualment, és Arqueòleg dels Serveis Territorials del Departament de Cultura a Girona.

Dijous
feb